Jeste li rezervirali svoj termin pregleda?
Kontaktirajte nas

Oftalmološka ordinacija

Ambulanta za retinu

Pregled retine se obavlja u midrijazi (širokoj zjenici)  da bi se jasno mogli pregledati svi dijelovi unutrašnje očne ovojnice. Bolesti mrežnice su brojne od kojih su među češćima senilna makularna degeneracija, dijabetička retinopatija, deg. promjene retine uzrokovane visokom minus dioptrijom, ablacija retine itd.

Senilna makularna degeneracija (bolest žute pjege) je progresivna degeneracija makule s posljedičnim padom centralne vidne oštrine. Najznačajniji rizični faktori su životna dob, obiteljska pozitivna  anamneza, pušenje, hipertenzija. i dr.  Dva su klinička oblika bolesti: suha i vlažna forma, a liječenje ovisi o stadiju i tipu bolesti.

Dijabetička retinopatija - jedan od najčešćih uzroka stečene sljepoće. Najvažniji čimbenik za razvoj bolesti je duljina trajanja dijabetesa te vrijednost HbA1c. Nakon 20 godine dijabetesa oko 90% bolesnika će razviti dijabetičku retinopatiju dok vrijednost Hba1c manja od 8 značajno smanjuje mogućnost razvoja bolesti. Iako bolest sporo napreduje, dugo je bez simptoma te će je bolesnik kasno primjetiti i to tek kada zahvati makulu ili kada se razviju krvarenja u staklastom tijelu. Preporučuje se jednom godišnje provjeravati fundus radi što ranije dijagnoze jer što se kasnije otkrije i liječenje je teže.

Ablacija retine je rijetko stanje u oftalmologiji, a podrazumijeva odignuće neurosenzornog dijela retine. Značajno je reagirati na vrijeme jer zakašnjenje od samo nekoliko dana može rezultirati trajnim gubitkom vida uz dodatne teške komplikacije. Simptomi koji su značajni za ovu bolest su pojava bljeskanja,  paučine, zavjese pred okom  ili sjene u vidnom polju.